25. tammikuuta 2014

Ei haukku haavaa tee


Kuvat ovat joulukuun ainoilta lumisilta päiviltä. Silloin elämä tuntui kevyeltä, vaikkei se huoletonta täysin ollutkaan. Nyt sen sijaan kaikki tuntuu kääntyneen päälaelleen ja kaikki ahdistaa. Jospa aloitan alusta.

Tuike haukkuu kotona, se haukkuu postille ja sen olen tiennyt, no siitä asti, kun se ensimmäisen kerran haukkui postille. Jossakin naapurirapussa asuu iso laumanvartija, joka myös harrastaa tätä samaa toimintaa, joten epäilen Tuiken oppineen tavan siltä. Naapurin laumanvartija myös haukkuu ja ulvoo ilmeisesti eroahdistuksen vuoksi. Nykyään tosin vähemmän, mutta tiedän sen omistajan kuljettavan koiraa mukana lähes kaikkialla. 

Sain joulukuun lopulla viestin asunnon välittäjältä, että koirat ovat haukkuneet kaksi tuntia yhtäjaksoisesti. Pidin sitä hirveän kummallisena, koska olin lähtenyt aamuvuoroon puoli kahdeksalta ja Tiinan yövuoro oli päättynyt kahdeksalta, joilloin koirat ehtivät olla keskenään puolisen tuntia. Koirat jäivät asuntoon hiljaa ja, kun Tiina oli sinne mennyt ne olivat olleet hiljaa. Kiistin väitteen, koska minun mielestäni vajaan puolen tunnin ja kahden tunnin välissä on todella suuri ero. Hän ilmoitti, että minun on vietävä koira heti pois asunnosta häiritsemästä. Kieltäydyin. 

Aloin äänittää koiria - Tuike haukkui postille noin kuusi minuuttia. Seitsemän tunnin yksinolosta se haukkui kuusi kokonaista minuuttia. Seuraavana päivänä Tiina oli kotona, kun posti tuli ja Tuike haukkui kymmenisen haukahdusta. Seuraavan päivän yksinolosta Tuike haukkui kaksikymmentä minuuttia. Pidin sitä outona kunnes tajusin, että olin saanut isokokoisen pakettilähetyksen, joka ei siis mahtunut postiluukusta sisään. Postimiehen tuntien hän on yrittänyt ryskyttää sitä luukusta sisään tavallisen kymmenen minuuttiaan. Hänen mielestään on hauskaa haukuttaa koiria, minun mielestäni ei. Toisaalta hupinsa kullakin. Välittäjä pommitti päivittäin puheluilla, viesteillä ja sähköposteilla, kuinka koirat ovat haukkuneet kahdeksan tuntia yhtäjaksoisesti päivittäin. Hän uhkasi poliisilla ja eläinsuojeluviranomaisilla, koska koiria selkeästi rääkätään ja pidetään huonosti, koska ne haukkuvat (kuusi kokonaista minuuttia postille). Kiistin väitteet ja sanoin, että minulla on äänitetodisteet ettei näin ole. Sanoin myös, että eläinsuojeluviranomainen on tervetullut toteamaan, että koirat ovat hyvinhoidettuja ja terveitä ja poliisille saa tottakai soittaa, mutta epäilen heidän kiinnostustaan koiran haukkumiseen päiväsaikaan muutaman minuutin ajan. Hän ei ollut kiinnostunut. Seuraavana päivänä hän pommitti minua taas puhelimitse ja ilmoitti, että on seissyt oveni takana kuuntelemassa tunnin kuinka koirat todellakin haukkuvat. Tiina oli mennyt kotiin lääkärin jälkeen kahdentoista aikoihin ja vastassa oli ollut silminnähden ahdistuneita koiria. Tuike oli tullut kevytmetallihäkin nurkasta läpi (häkki on keittiön oven edessä toimittamassa portin virkaa, koska kompostiaita ei pitele terminaattoria), Isla ei suostunut poistumaan sängyn alta, Lumo kyyhötti pöydän alla hädissään ja Uuno oli visusti peittojen alla piilossa. Tässä vaiheessa hän myös ilmoitti, että purkaa vuokrasopimuksen päättymään kyseiseen päivään ja minun on muutettava heti. Sanoin ettei tarvitse ja kieltäydyin muuttamasta. Ilmoitin muuttavani sovitusti tammikuun viimeisenä päivänä (pohjatietona se, että olin irtisanonut vuokrasopimukseni loppumaan tammikuun loppuun ja hän tiesi sen). 

Laitoin isäni soittamaan ystävälleen, joka on isännöitsijä itsekin ja varmistamaan, ettei minun todellakaan tarvitse kiirehtiä pois. Sain vastauksena, että ainoastaan oikeuden määräyksellä minut voi tästä häätää ja silloinkin irtisanomisajan kanssa. Oikeuden päätöksen saamiseen menisi useita kuukausia ja todennäköisesti niillä "todisteilla", joita heillä on minulle ei saataisi edes häätöä. Ilmoitin välittäjälle, että hänen on hankittava oikeuden päätös, jos haluaa minut häätää ja muistutin, että olen muuttamassa tammikuun lopussa pois. Ilmoitin myös, että koira varmasti haukkuu, jos seisot oveni takana ja sitä en todellakaan edes lähde kieltämään. Sanoin myös, että koirien tahallinen häiritseminen ja haukuttaminen alkaa lähennellä kotirauhan häirintää. Tässä vaiheessa soitin oikeusaputoimistoon ja sain heiltä saman vastauksen ettei minun tarvitse muuttaa ja jos puhelin- ja viestihäirintä jatkuu voin soittaa poliisille ja nostaa syytteen. 

Aloimme kuljettaa koiria mukana, koska emme uskaltaneet jättää niitä kotiin häirinnän takia. Jätin postimiehelle lapun oveen ja pyysin postit oven vieressä olevaan muovilaatikkoon. Näin meni viikko ja naapurit pysyivät rauhallisina, kunnes molemmilla oli aamuvuoro ja koirat oli jätettävä keskenään. Tulin kotiin ja oveen oli jätetty uhkailevaan sävyyn kirjoitettu lappu, että elukka on taas huutanut kaksi tuntia. Olin kyllä huomannut, että Tuike reagoi eri tavalla kuin ennen postimiehen oven taakse pysähtyviin askeliin ja arvasin, että tästä eteenpäin se varmasti haukkuu myös ääniä käytävässä. Ja tämä ainoastaan siksi, että ihmisten pitää olla niin idioottimaisia, etteivät ymmärrä koirista mitään. Tottakai koira haukkuu, jos joku seisoo sen oven takana tunnin. Se tuntee olonsa uhkatuksi ja ainoa, jolla se pystyy puolustautumaan on haukku. Tunnen kuitenkin koirani ja tiedän, että se ei ole haukkunut kahta tuntia. Seuraavana päivänä sain lapun, jossa kerrottiin koiran haukkuneen vajaa tunti. Kaksi tuntia ja vajaa tunti ovat täysin eri asioita. Miksi ihmiset eivät voi pysyä totuudessa? Miksi aina pitää liioitella ja valehdella? Kyllähän minä äänitteiltäni näen onko koira haukkunut tunnin vai kymmenen minuuttia. Lapun jättänyt ihminen on itse kissakennelin pitäjä ja hallituksen puheenjohtaja ja eniten tässä ärsyttää se, että ihminen, joka ei selkeästikään ymmärrä koirista mitään tulee väittämään, etten ole reagoinut asiaan mitenkään. Se ihan oikesti saa raivon partaalle, koska se on vielä pahempi kuin se, että väitettäisiin mun pieksevän noita koiria. Tässä kaikille koiratietämättömille (turhan)valittajilla: muutos koiran käytökseen ei tapahdu päivässä, ei viikossa eikä välttämättä edes kuukaudessa. Sinä aikana älä ainakaan tahallasi pahenna tilanne haukuttamalla koiria tunteja oven takana seisten. Älä liioittele, valehtele ja tule väittämään totena asioita, joista et voi tietää. Tuikella on haukkupanta, mutta se on niin kova, että haukkuu sen tyhjäksi. Jätän koirille radion ja telkkarin päälle peittämään käytävän äänet postinjakoaikaan (ainoa aika, kun Tuike haukkuu yksinollessaan sille käytävän liikehdinnälle). Väsytän sen niin väsyneeksi ettei se jaksa edes liikkua, että se vaan nukkuisi yksinollessaan. Annan sille niin paljon aktiviteetteja, kun olen sen kanssa, että se ei vaan jaksa tehdä muuta kuin nukkua yksinollessaan. Mutta se ehti silti oppia, että askeleet, jotka pysähtyvät oven taakse ovat uhkaavat. Se haukkuu. Se ei hauku pitkään, kymmenisen minuuttia, jos sitäkään, mutta se haukkuu siltikin. Jos se päästää edes yhden äänen suustaan ja se on jo liikaa naapureille. Toisin sanoen kusivat omille nilkoilleen ja mun on nyt nostettava kädet ilmaan ja todettava, että harmi. There's nothing I can do anymore. 

Mulla on tulostusta odottamassa muutama lappu naapureille, joissa totean, että tilanne on nyt tämä ja sen uhkailun on loputtava, samoin sen koirien tahallisen haukuttamisen. En vielä tiedä, mitä tekisin sille asialle, että välitysfirma hoiti asiansa paskasti. Nuoruus ei aina tarkoita tyhmyyttä. Mä en alistu tollaseen kohteluun hiljaa, vaikka joku muu saattais niin tehdäkin. En myöskään tiedä, jos noita uhkailulappuja tulee lisää, että soittaisiko vain suoraan poliisille. Ajattelin ensin, että teen tästä tekstistä referoidun version nimillä ja kokeilen sosiaalisen median voimaa, mutta en tiedä. Oon ihan takki tyhjä tän asian kanssa. Mun stressikäyrät on paukuttaneet katossa viimesen kuukauden, oon vaan ihan hiton väsynyt tähän. Kaiken hyvän lisäksi meidän keittiöremontti ei edisty minnekään, koska keittiöasentaja lähti kävelemään tiistaina mitään sanomatta ja viikon päästä ois muutto. En vaan tiedä. Kommenttiboksi on teidän, toivon paljon mielipiteitä ja omia tarinoita, jos sellaisia sattuu olemaan.

15 kommenttia:

  1. Mitä helvettiä? Loksahti leuka sijoiltaan tätä lukiessa. Nyt soitto poliisille ja sekopäiset naapurit kuriin!

    Tsemppiä! Jään seurailemaan blogia =)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista! :) Oikeasti sitä ei edes itse tajua, että tilanne on noin paha ennenkuin luin tuon kirjoittamani tekstin. Ajattelin melkeinpä tähän asti, että mun vikaahan tää on ja meidän paikka ei todellakaan ole kerrostalossa, koska mun koiranihan se täällä haukkuu (siksi me ostettiinkin puutalon puolikas, jonka yläkerta on ollut kymmenen vuotta tyhjänä eikä kerrostaloasuntoa), mutta silti. Eihän toi vaan ole ihmismäistä käytöstä keltään. Loppujen lopuksi kuinka paljon on se häiriö, jota ihmisen pitää kestää kerrostalossa. Päiväsaikaan, kun vuorotyöläiset on niitä ketkä nukkuu, jos nukkuu, ei pitäisi äänten häiritä. Kyllä mäkin vuorotyön valinneena siedän remonttiäänet, lasten juoksemisen käytävässä ja naapurin bileet, vaikka menisin aikaseen aamuun duuniin. Äänet kuuluu kerrostaloon. Totta on, että ei kenenkään montaa tuntia tarvitse päiväsaikaankaan koiran haukkua sietää, mutta onko se tuntikaan sitten niin kohtuuton? Jokaisen sietokynnys on tietty erilainen ja oon varmaan huono arvioimaan, kun mua ei naapurin koiran ulina häirinnyt ollenkaan. En esim. kertaakaan yöaikaan herännyt siihen, vaikka se ulisi nukkumaan mennessä ja yöllä, kun heräsin juomaan. Totta on myös se, että koirat on aina suurennuslasin alla. Jos mä soittaisin selloa neljä tuntia yhtäsoittoa ketään ei varmaan edes kiinnostaisi...

      Poista
    2. Niin ja tervetuloa seuraamaan :)

      Poista
    3. Musta vähän kuulostaa et teiän taloyhtiössä asuu lähinnä oman elämänsä ullataalasmaita, elämäntapavalittajia joilla ei ole mitään muuta sisältöä elämässä. Oon sitä mieltä, että kerrostalossa asuvan on kestettävä niitä kuuluisia elämän ääniä. Ymmärtäisin täysin naapureiden ratkutuksen, jos koirat räksyttäis ikävissään toistuvasti ja useita tunteja kerrallaan.

      Mä teen kans vuoroduunia ja muutin tosiaan vasta syksyllä ekaa kertaa kerrostaloon asumaan. Olin eka ihan äärimmäisen varovainen ja hiljaa, kun en oikein osannut arvioida mikä kuuluu naapuriin ja mikä ei. Mun naapurit on onneks reiluja ja mukavia, ja kun en tupareiden jälkeen saanut muita terveisiä kuin ettei meistä kuulunut pihaustakaan, oon uskaltanut vähän relata. Oon joskus jopa napsauttanut pyykkikoneen päälle ennen aamuseiskaa, kun oon tullut yövuorosta. Mikä sika!

      Oon aina sanonut, kun oon tämmösiä juttuja kuullut, et kaikki ei sovi kerrostaloon. Ja ne jotka ei sinne sovi, on nimenomaan ne luuserit, jotka näitä ääniä kuulevat. Sit ei auta muu ku tehä vähän ylitöitä ja ostaa omakotitalo jostain skutsista! ;)

      Oman räksyttäjän kohdalla tilanne on siinä mielessä hyvä, ettei mun tarvitse jättää sitä yksin kuuntelemaan niitä kerrostalon ääniä ja miettiä itse, haukkuuko se nyt siellä vai ei. Rosso asustelee suurimman osan ajasta edelleen mun porukoilla, jossa sillä on kolme lenkittäjää lisää ja oma piha. Ois tuntunut jotenkin epäreilulta viedä eläkeläinen omakotitalosta yksiöön, eikä noi 12-16 tunnin duunipäivätkään oikeen natsaa...

      Menipä jaaritteluksi!

      Mutta, edelleen mun viesti on se et poliisi on ystävä ja niille kannattaa ilmoittaa ehdottomasti. Vaikka muutto onkin pian edessä, niin mä vähän pahoin pelkään et tää häirintä saattaa jatkua seuraavan asukkaan kohdalla jossain muodossa. Joten se ois myös päivän hyvä teko seuraavalle asukkaalle! =)

      Poista
  2. Siis vittu miten sairasta porukka voi olla! Itsekin olen tässä talossa saanut kuulla, kuinka koirani haukkui (oltiin muutettu joten kuului asiaan) mutta hoidettiin homma asiallisesti. Meidän talossa on aivan päinvastainen tilanne, eli isännöitsijää ei kiinnosta pätkän vertaa vaikka alakerran pesupallot huutaa aamusta asti eikä tunnu muitakaan asukkaita häiritsevän. Sen sijaan jos joskus ilta-aikaan vähän kolahtaa tai joku kuuntelee musiikkia niin on joku hiekkarako vittuilemassa lappujensa kanssa.

    Ikävää, että nämä koiravihaajat ja valehtelijat lypsävät viimeiseen lehmään, kun yrittävät savustaa koiraihmisiä ulos talosta. On tullut itsekin huomattua, että aikarajat heittelehtivät kertojien suussa. Monen tunnin haukkumiset ovat todellisuudessa muutamia minuutteja. Totuus on asia, mitä monet eivät hallitse.

    Todella perseestä oleva tilanne! Vielä kun isännöitsijä tuntuu olevan noin mulkku, itse todennäköisesti veisin asiaa eteenpäin. Hurjasti tsemppiä teille ja toivottavasti saatte järkevän, teidän kannalta hyvän ratkaisun asiaan! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Enkä pysty ymmärtämään miten kukaan luulee, että se valhe nyt sitten kauheasti ainakaan potkii tätä ihmistä perseelle asioiden hoitamisen suhteen. Kyllä mulla ainakin tulee ekana vaan semmonen "bitch please just get over it" -olo, kun mulle tullaan suurentelemaan kuusi minuuttia kahdeksi tunniksi. Siinä vaiheessa oon viimestään, että kuule osta korvatulpat ja etsi elämä.

      Isännöitsijä, joka on tässä tapauksessa siis myös välittäjä on kyllä ihan uskomaton tyyppi. Vaikutti kauhean asialliselta ja mukavalta naiselta ja sitten ihan yhtäkkiä pudotti pommin. Varmasti kyllä tuntee lain ja, kun mainitsin lakimiehen ja poliisin, jos koirista soittelu jatkuu "turhaan", niin muuttu ääni kellossa ja nyt ei ole häneltä enää narinaa kuulunut. Sen sijaan sitten tää naapuriääliö kyllä jaksaa noita lappusiaan jättää oveen kiinni. Toisaalta toivon, että soittais nyt hitto sinne poliisille ja eläinsuojeluun niin voisin sitten viedä eteenpäin kotirauhan häirinnästä tän asian ihan nimen kanssa. Siihen asti oon vähän kädetön, kun en tiedä, kuka näistä niitä lappuja jakelee ja kokoajan valittaa.

      Siis ymmärränhän mä, että on se vittumaista, kun koira haukkuu. En mäkään sitä jaksa kuunnella omieni suusta vaan oon tosi herkästi hiljentämässä turhan louskuttamiset. Mutta onhan se nyt silti ihan vitun eri asia huutaako ne mun korvan vieressä vai jossain kahden seinän takana toisessa asunnossa. Käytäväänhän toi haukku kuuluukin tosi kovaa, mutta tarviiko pitää sitä majaa siinä käytävässä. Rohkeesti ihan voi mennä omaan kotiinsa ja pistää sen peiton korviinsa ja unta palloon vaan eikä kuunnella korva mun ovessa, että "vittu taas ne elukat haukkuu".

      Onneks päästään perjantaina muuttamaan hittoon tästä!

      Poista
  3. Tuon välittäjän toiminta on kyllä aivan käsittämätöntä! jos on tuolla alalla, niin pitäisi kyllä sen verran lakiakin tuntea, ettei päästele tollasia aivopieruja. Ketään ei voi häätää vain, koska itseä sattuu huvattamaan ja joku kyylä valittaa liioitellusta haukunnasta. Ei prkl... Toisaalta sitten on vaan niitä jotka ei siedä koirilta mitään (kaverin koirista valitettiin, kun niiden häntien heilunta kuulemma kuului häiritsevästi hissistä..). Mullahan Imir haukkui oikeasti muuton yhteydessä tunteja, siis oikeasti melusi helposti sen 5-6 tuntia. Silloin mulle valitettiin ja ihan syystä. (En siis tiennyt että se haukkui, jäi aina hiljaa ja oli hiljaa kun tulin). Mutta sekin tys:in ihminen joka mulle sitten soitti oli tosi fiksu ja ymmärsi että asia ei hoidu päivässä. Tyytyväinen oli kun tein jotain. Ja senhän sitten sai hanskaan koulutuksella ja haukkupannalla.

    Sitten mulle valitettiin, kun Imir murisee ulkona niin se on tosi pelottavaa ja mun aidatun (1,25m) aidan ohitse ei voi kulkea kun tuo koira murisee ovelta (2m. aitaan)... Että hui kauhistus ja vois vaikka kiviäkin kiinnostaa. Mua ei kiinnostanut ja tysin täti vaan nauroi, että ei hyvää päivää, kävelköön muualta. Että kyllä mä jo tossa vaiheessa tekisin ainakin jonkun alustavan ilmoituksen poliisille kotirauhan häirinnästä. Enemmän säälin sua kun keittiökaveri lähti meneen... Toivottavasti homma kuitenkin tulee kuntoon ennen kuin muutat. Mutta hei paljon tsemppiä, ihan kohta tammikuu loppuu ja pääset pois noiden ihmisten vaikutuspiiristä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niinpä. Asiat vois hoitaa asiallisesti, mutta joillekin se on vaan tosi ylitsepääsemätöntä. Edellinen meidän naapuri tuli ryskyttämään kolmelta yöllä ovea (siis kolmelta yöllä, ei esim. voinut asiaansa hoitaa päivällä?), kun mä olen valehdellut isännöitsijälle ettei minun koirani hauku. Hänkin väitti, että koira haukkuu päivittäin kahdeksan tuntia. Isla haukku semmosta pentujen leikkihaukkua ehkä kymmenen haukahdusta, kun haasto Uunoa leikkimään ja se kaiveli sitten sen persettä niin kovasti. Mä ilmotin, että se joko painuu helvettiin siitä ovelta tai mä soitan poliisin, ja lähtihän se. Laitoin vielä isännöitsijän kautta viestin, että seuraava turha valitus tai tommonen käynti mun oven takana, niin soitan oikeasti poliisit. Se valittaminen loppu sitten siihen :D

      Ei todellakaan ole koiraihmiset ketkä pitäis lähettää maalle asumaan vaan tommoset elämättömät korva seinässä elävät valittajat. Hankkisivat elämän. Tai avioliiton. Tai vaikka hamsterin. Tai harrastuksen. Tai siis ihan mitä vaan, mutta lakkaisivat kyttäämästä muiden elämää. Menee oma elämä ohi, kun keskittyy vaan toisten asioihin ja liikkumisiin...

      Toivon, että keittiömies tulee maanantaina jatkamaan hommia :D Vaikka kyllä isä lupaili, että yks huone+keittiö saadaan valmiiks perjantaihin mennessä, että ei tarvi ihan rempan keskellä elellä! Kiitos tsempeistä :)

      Poista
  4. Täysin käsittämätöntä toimintaa. Ensinnäkin ainakin miun tietojen mukaan irtisanomisaika on laissa määrätty, muistaakseni se oli vuokralaisen taholta kuukausi ja vuokranantajan taholta kolme kuukautta. KETÄÄN ei voi häätää pois saman tien, tuohan oli jo laiton uhkaus, mikä on suomessa rikos! Toiseksi nuo sun naapurit tuntuu olevan ihan sekapäistä porukkaa, jos pitää tulla keskellä yötä ryskyttämään ovia ja kytätä jokaista haukahdusta, mikä on kuulunut. Onneksi te pääsette sieltä kohta pois. Miun mielestä ootte tehneet kaiken voitavanne. Mie oon sitä mieltä, että ne on kyllä nyt ne naapurit, jotka häiriköi teidän elämää, ihan silkkaa kiusan tekoa, kun joka tapauksessa lähdette kohta pois. Ihmiset on kamalan itsekeskeisiä ja ymmärtämättömiä joskus, varsinkin ne, ketkä ei voi sietää koiria. Valituksen aihetta löytää varmasti kenestä tahansa jos oikein alkaa kyttäämään. Tsemppiä ja jaksuja, kohta se helpottaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sanos muuta! Joo mäkin oon tosi valveutunut oikeuksistani vuokralaisena ja olin heti väittämässä vastaan ja ilmotin, että en muuten muuta. En mä tiedä, mitä elämästä puuttuu ellei pysty keskittymään omaan elämäänsä vaan kyylää vaan muiden elämää.. Huoh.

      Kiitos! Onneks enää tää viikko :)

      Poista
  5. Itselläni oli aikoinaan aivan sama tapaus... koirani muka haukkui päivät pitkät... Hauskinta tässä oli vaan se että oma koirani saa olla työpaikallani ja on siellä aina mukana. pistin isännöitsijälle ja kerrostaslon seinälle viestiä jossa kerroin 100 työkaverin tulevan todistamaan oikeuteen tämän että syyte tulee kaikille. kauppareissulla koira on yksin kotona ja hankin postiluukkuun pikkukameran jossa näkyi miten naapurit pelottelivat koiraani oveni takana jolloin alkaa haukkua. vein asian oikeuteen asti ja sain lopultakin kotirauhan koiralleni:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ouch, epic fail naapureille :D Hieno homma, luulen etteivät valita enää toiste!

      Poista
  6. Ihan pakko kommentoida tähän, että mulla on kissa, joka tykkää jutella pitkiä pätkiä. Ja se sen jutteleminen ei oo ihan hiljaista vaan lähinnä MAUUUU MAUU-tyylistä. Mutta. Tätä tosiaan kestää yhteensä n. 10 min/vrk. Viereisessä asunnossa lapset juoksivat, huusivat ja äänistä päätellen kiipesivät pitkin seiniä. Ja minähän se sain kuulla valituksia kun kissa pitää meteliä. Jotenkin ihmisillä on nollatoleranssi eläinten pitämiin ääniin, kun taas ihmismuksut saa pitää millaista meteliä tahansa, koska nehän on vain lapsia.
    Nykyään minulla on kissan lisäksi koiran pentu, joka onneksi on hiljainen (siis sisällä ainakin), ja muuton myötä pääsin eroon myös kyyläävistä naapureista. Nykyisessä taloyhtiössä ketään ei ole valittanut kissasta, vaikka se vieläkin mouruaa silloin tällöin.

    Jaksamisia, kyllä se siitä kunhan pääsette muuttamaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkään en tajua sitä, että lapsista lähtee monesti kymmenkertanen määrä ääntä ja häiriöö ja yleensä läpi vuorokauden. Sitten joku 10 min koiran tai kissan ääntely häiritsee muka ihan tosi paljon..

      Kiitos paljon, onneks enää tää viikko :)

      Poista
  7. No niin, nyt olis sit miun vuoro haastaa teidät ;)
    http://tikutakut.blogspot.fi/2014/03/pentuhaaste.html

    VastaaPoista